Lo-Reninge > Nieuws

Nieuws

 

 

05-07-2017
Netwerk Telenet komende maanden mogelijk verstoord door werken

Telenet is volop bezig met de campagne ‘De Grote Werf' om het netwerk proactief te upgraden. Het internetverkeer neemt immers alsmaar toe. Hiervoor worden 150.000 versterkers en zo'n 1,8 miljoen andere componenten vervangen. De komende drie maanden kunnen er ook werken plaatsvinden in Lo, Reninge, Noordschote en Pollinkhove. Wegen of voetpaden hoeven daarvoor niet te worden opgebroken.

De techniekers doen er alles aan om de netwerkaanpassingen in één werkdag uit te voeren en op die manier de hinder te beperken,. De internet-, televisie- en vaste telefoniediensten zullen die dag wel onderbroken worden tussen 7.30 en 18 uur. Na 18 uur kunnen de klanten van Telenet opnieuw gebruik maken van al zijn diensten. Voor of na de werken bestaat de kans dat er een kleine onderbreking plaats vindt. Het gsm-netwerk ondervindt geen hinder van de werken.

Residentiële klanten die op de dag van de werken vaste telefonie, internet of televisie nodig hebben tussen 7.30 en 18 uur, maken best gebruik van een publieke hotspot of van het mobiele telefoon- en datanetwerk (3G & 4G). Zakelijke klanten zoals zelfstandigen, KMO's en grote bedrijven zal Telenet begeleiden in het zoeken naar back-upoplossingen, om de continuïteit van hun activiteiten te verzekeren.

Elke klant wordt individueel op de hoogte gebracht van de specifieke datum waarop de werken zullen plaatsvinden in zijn straat via brief, e-mail, sms én via de media.
Zakelijke klanten in Lo-Reninge die impact ondervinden, kunnen terecht op het gratis nummer 0800 60 800. Residentiële klanten kunnen met hun vragen terecht op het gratis nummer 0800 60 600.

Netwerk Telenet komende maanden mogelijk verstoord door werken